ثور 31, 1396 07:15 Asia/Kabul
  • ایران حمله جنگنده های آمریکایی به سوریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکومیت حمله جنگنده های آمریکایی به غیرنظامیان در جنوب سوریه، این حمله را تجاوز و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه عنوان کرد.

جنگنده‌های آمریکایی روز پنجشنبه به مواضع ارتش سوریه در جاده «التنف» در بادیه سوریه (نزدیک مرز سوریه و اردن) حمله کردند که بر اثر آن، ده‌ها نفر از جمله شماری از غیرنظامیان کشته و مجروح شدند.

به گزارش ایرنا؛ «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز شنبه گفت: حمله جنگنده های آمریکایی به غیرنظامیان سوریه، تجاوز و نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه به عنوان یک کشور مستقل عضو جامعه بین الملل و نیز یکجانبه گرایی آمریکا در نظام بین الملل و نادیده گرفتن موازین به رسمیت شناخته شده بین المللی است.

قاسمی با تأکید بر اینکه این حمله با هدف تغییر موازنه در صحنه میدانی و خرید زمان برای تروریست ها صورت گرفته است افزود: این حمله به بهانه‌ای واهی و با هدف سرپوش گذاشتن بر مشکلات دولتمردان آمریکایی در عرصه داخلی و بین المللی انجام شده و نمونه ای آشکار از مداخلات خرابکارانه دولت آمریکا در منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران خاطرنشان کرد : در شرایطی که دولت سوریه و معارضه معتدل این کشور و همه طرف های تاثیر گذار در سوریه تلاش می کنند با ایجاد مناطق کاهش تنش، بستر مناسب را برای گفتگو های سازنده سوری ـ سوری فراهم کنند ، تجاوزات مکرر آمریکا، دستاوردی جز تقویت مواضع گروه های تروریستی در خاک سوریه نخواهد داشت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تأکید کرد: حمله جنگنده های آمریکایی به غیرنظامیان سوریه در صورت تکرار ، سکوت و بی تفاوتی جامعه جهانی، به ساختارها و موازین شناخته شده جهانی و بین المللی آسیب جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.

 

کلیدواژه