سرطان 23, 1395 11:57 Asia/Kabul
  • بعیدی نژاد: برجام تاکنون نقض نشده است

مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در تهران به مناسبت یک سالگی امضای برجام،گفت:مجموعاً روند اجرای برجام رضایت‎بخش بوده، برای این که با وجود مشکلات و موارد ابهامی که وجود دارد تا این لحظه برجام نقض نشده است و تلاش برای رفع مشکلات ادامه دارد.

رئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته‎ای ایران، روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را در مجموع رضایت‎بخش دانست.

«حمید بعیدی‎نژاد»، مدیر کل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در تهران به مناسبت یک سالگی امضای برجام، افزود: برجام پیچیده‎ترین مذاکرات سیاسی و بین المللی در چند دهه اخیر بوده است.

بعیدی‎نژاد با اشاره به ابعاد مختلف مذاکرات هسته‎ای، گفت: بحث هسته‎ای ایران دارای پیچیدگی‎های است و مباحث متعددی را شامل می‎شود و با وجود مشکلات، فراز و نشیب‎ها و ابهامات موجود، تا این لحظه برجام نقض نشده است.

رئیس تیم کارشناسی مذاکرات هسته‎ای ایران، افزود: مذاکرات سخت و دشوار بود و با سختی مذاکرات پیش رفت و در نهایت تفاهم برجام به دست آمد و از پیچیدگی برجام می‎توان به این پی‎برد که 6 ماه طول کشید تا طرفین بتوانند وارد اجرای برجام شوند.

بعیدی‎نژاد، تصریح کرد: مجموعاً روند اجرای برجام رضایت‎بخش بوده، برای این که با وجود مشکلات و موارد ابهامی که وجود دارد تا این لحظه برجام نقض نشده است و تلاش برای رفع مشکلات ادامه دارد.

مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امور خارجه ایران، ابراز امیدواری کرد: با رایزنی‎ها و مذاکرات،این امکان وجود دارد مشکلات از سر راه برداشته شود،ضمن اینکه ایران به هیچ چیز جز اجرای کامل برجام رضایت نخواهد داد.

توافق جامع و نهایی هسته‌ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام (Joint Comprehensive Plan of Action) درچارچوب توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران در 14 ژوئیه 2015 (23 سرطان 1394) در وین، پایتخت اتریش، منعقد شد.

کلیدواژه