ثور 31, 1396 17:20 Asia/Kabul
  •  ایران، صدور حکم ضد شیخ «عیسی قاسم» را محکوم کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران، صدور حکم ضد شیخ «عیسی قاسم» روحانی ارشد بحرینی را محکوم و از تشدید رویکردهای امنیتی در بحرین ابراز نگرانی کرد.

دادگاه بحرینی صبح روز یکشنبه شیخ «عیسی قاسم» روحانی مبارز بحرینی را به یک سال حبس محکوم کرد، اما اجرای این حکم، تا سه سال تعلیق شده است.

دادگاه بحرینی، شیخ عیسی قاسم را به پولشویی متهم کرده است. دادگاه بحرینی، جمع‌آوری وجوهات دینی از مردم در دفتر شیخ عیسی قاسم را که یکی از شعائر دینی محسوب می‌شود، پولشویی دانسته است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران عصر یکشنبه در واکنش به حکم دادگاه بحرین ضد «شیخ عیسی قاسم» گفت: دولت بحرین با در پیش گرفتن رویکرد طایفه‌ای و مذهبی و با ایراد اتهام‌های ناروا به شیخ عیسی قاسم و نزدیکانش، به دنبال محاکمه احکام قطعی دینی و مذهبی است.

قاسمی بار دیگر از مقام‌های بحرینی خواست به جای مقابله و به بند کشیدن آزادی‌های اساسی مردم بحرین، به گفت وگو و تعامل با مردم روی آورده و با انجام اینگونه اقدامات، وضعیت را در این کشور پیچیده‌تر نکنند. 

قاسمی همچنین با تأکید براهمیت جایگاه دینی، مذهبی و سیاسی شیخ عیسی قاسم در بین مسلمانان، درباره هرگونه تعرض به وی هشدار داد و گفت: تاکنون مردم بحرین با الگو قرار دادن رفتار مسالمت جویانه شیخ عیسی قاسم، اعتراضات خود را ادامه و خواهان رفع محدودیت‌ها از رهبر دینی خود بوده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تصریح کرد: دولت بحرین با توجه به جایگاه و نفوذ معنوی شیخ عیسی قاسم و احترام به خواست مردم، از استمرار فشارها بر علمای بحرینی خودداری کند.

 

کلیدواژه