جوزا 01, 1396 16:52 Asia/Kabul
  • قاسمی: عربستان درپی خرید امنیت از کشورهای فرامنطقه ای است

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: مقامات عربستان با اظهارات نابخردانه علیه ایران، درپی خرید امنیت با دلارهای نفتی هستند، اما امنیتِ خریدنی، پایدار نیست و به سرانجام نخواهد رسید.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما درباره اظهارات مقامات عربستان مبنی بر تبدیل کردن ایران به میدان جنگ، تاکید کرد: «خیلی ها می توانند آرزوهای بی پایه و اساس مطرح کنند؛ بعضی مدت های طولانی است که چنین آرزوهایی دارند اما آن را با خود به گور خواهند برد و نمی توانند چنین مطالبی علیه ایران بگویند».

قاسمی، اظهارات مقامات عربستان را سخنانی نابخردانه و غلط دانست و به مقامات این کشور توصیه کرد: به جای خرید امنیت از کشورهای فرامنطقه ای سعی کنند با اتکا و رجوع به مردم خود و یادگرفتن از همسایگان برای داشتن ساز و کار دموکراتیک مبتنی بر رای مردم، امنیت خود را جاودانه کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان اینکه امنیت با خرید سلاح های بی شمار به دست نخواهد آمد، تصریح کرد: تاریخ نشان داده است کشورهایی که زرادخانه های بزرگ و توانایی های نظامی زیاد داشته اند، سرانجام دگرگون شدند و این برای دیگران هم می تواند اتفاق بیفتد.

«عادل الجبیر» وزیر امور خارجه سعودی روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با «رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا در ریاض مدعی شد: آمریکا و عربستان باید برای جلوگیری از اقدام های ستیزه جویانه ایران در منطقه وارد عمل شوند.

 

کلیدواژه