صالحی: آمریکا توان منزوی کردن ایران را ندارد
(last modified 1396-03-02T09:56:15+00:00 )
جوزا 02, 1396 14:26 Asia/Kabul
  • صالحی: آمریکا توان منزوی کردن ایران را ندارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به ادعاهای بی اساس رئیس جمهوری آمریکا در ریاض مبنی بر منزوی کردن ایران گفت: واشنگتن توان منزوی کردن تهران را ندارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه در نشست ریاض، به زعم خود، جمهوری اسلامی ایران را بخشی از مشکلات منطقه دانست و با این ادعا که ایران از تروریسم حمایت می‌کند، مدعی شد: باید ایران را منزوی کرد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت وگو با روزنامه فرانسوی «لوفیگارو»Le FIGARO  که امروز سه شنبه منتشر شد اظهار کرد: «دونالد ترامپ» بداند که ایران در زمان تحریم ها هم منزوی نشد و تحول و رشد خود را ادامه داد.

صالحی افزود: ترامپ می خواهد از ثروت کشورهای حوزه خلیج فارس نهایت بهره را ببرد و به همین علت به ایران هراسی و توهم زایی در خصوص تهدید ایران متوسل شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره لغو احتمالی برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) از سوی ترامپ تصریح کرد: در صورت لغو برجام از سوی آمریکایی ها، ایران به فعالیت های هسته ای خود باز خواهد گشت و حتی فعالیت های خود را تسریع خواهد کرد.

صالحی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه لوفیگارو درباره خطر رویارویی مستقیم بین عربستان سعودی و ایران تاکید کرد: این تهدیدات بیشتر به شعارهای کودکانه شبیه است و سعودی ها به خوبی می دانند ایران در مقابل آنها یک قدرت برتر است.

 

کلیدواژه