لاریجانی: ریاض مرکز صدور تروریسم است
(last modified Tue, 23 May 2017 13:44:08 GMT )
جوزا 02, 1396 18:14 Asia/Kabul

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان گفت: ریاض مرکز صدور تروریسم است.

نشست مشترک «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با سران برخی کشورهای عربی – اسلامی با محوریت مبارزه با تروریسم روز یکشنبه در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد.

نشست سران برخی کشورهای عربی– اسلامی با ترامپ در ریاض
 
ترامپ و ملک سلمان

«علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در نشست علنی مجلس درباره اجلاس اخیر ریاض اظهار کرد: سعودی ها و آمریکایی ها در حالی ادعای مبارزه با تروریسم دارند که در طول تاریخ این دو کشور نقش به سزایی در ایجاد انواع و اقسام جریان های تروریستی داشته اند.

علی لاریجانی

اظهارات علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران (1)

"اگر آمریکا موفق شود مانع ارسال پول و سلاح و افراد مسلح  از عربستان به سایر نقاط شود، دیگر نه برج دوقلو در نیویورک منفجر می شود و نه هزاران نفر از مردم بی گناه عراق و سوریه و لبنان کشته و زخمی می شوند. ایران تقویت بنیه دفاعی به ویژه موشکی را پشتوانه دفاع از امت اسلامی می داند و در این راه خود را نیازمند اجازه از هیچکس نمی داند و مبارزه جدی با تروریسم را هم حق خود می داند و هم وظیفه اسلامی خویش."

 

رئیس مجلس ایران با اشاره به گزارش اخیر مسئولان آمریکایی در مورد حادثه 11 سپتامبر و نقش مقامات سعودی در این حادثه ، افزود: تردیدی وجود ندارد که گروه های تروریستی داعش، النصره و دهها گروه تروریستی دیگر به کمک سعودی ها و برخی کشورهای کوچک منطقه ایجاد و حمایت شده اند.

حادثه 11 سپتامبر

لاریجانی با بیان اینکه رژیم آل سعود در هیچ نبردی علیه رژیم اسرائیل حاضر به هزینه کردن و فداکاری نشده است تصریح کرد: این موجب ننگ یک کشور اسلامی است که در پایتخت خود دو گروه مقاومت عرب یعنی "حزب الله" و "حماس" را که در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی تلاش کردند به عنوان تروریسم معرفی کند.

کلیدواژه