شمخانی: ریشه‌کنی تروریسم مستلزم اصلاح تفکرات افراطی است
(last modified 1396-03-03T10:31:20+00:00 )
جوزا 03, 1396 15:01 Asia/Kabul
  • شمخانی: ریشه‌کنی تروریسم مستلزم اصلاح تفکرات افراطی است

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران، ریشه‌کنی تفکر تروریسم را مستلزم از بین بردن زمینه‌های آن و اصلاح تفکرات انحرافی و افراطی عنوان کرد.

«علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه در هشتمین نشست امنیت بین المللی در روسیه، با بیان اینکه تروریسم همچنان در صدر تهدیدهای امنیتی ملی جامعه جهانی قرار دارد گفت: باید علاوه بر نابودی کانون‌های تولید، ترویج و نشر تفکرات تروریستی، زمینه‌ها و عوامل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اقشار و طوایف آسیب پذیر که جامعه مستعدی برای جذب عوامل تروریست هستند، نیز درمان شود.

شمخانی افزود: هر کدام از کشورهایی که در نشست مسکو شرکت کرده‌اند تجارب تلخ و شیرینی از مبارزه با تروریست‌ها در سرزمین‌های خود دارند که می‌توانند آن را به اشتراک بگذارند، اما آنچه مهم است، رسیدن به یک درک مشترک، سیاست صحیح، جامع و همکاری همگانی با پدیده تروریسم است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران با طرح این پرسش که گروه‌های تروریستی از جمله داعش چگونه به سامانه‌های پیشرفته ارتباطی، سلاح‌ها‌ی پیشرفته نظامی و کشتار جمعی دست یافته‌اند؟ تصریح کرد: برخی کشورها با رفتار دوگانه و چندگانه در مناسبات آشکار و پنهان با جریان‌های تروریستی هستند و یک گروه تروریستی بدون حمایت خارجی نمی‌تواند برای مدتی طولانی دوام و حیات داشته باشد.

شمخانی، قضاوت درباره نتایج تجاوز آمریکا و برخی همپیمانانش به افغانستان، عراق، لیبی و اخیراً هم به یمن و سوریه را برعهده مسوولان عالی امنیتی شرکت کننده در نشست مسکو قرار داد و تاکید کرد: اگر سازمان ملل برای حل بحران‌های منطقه، ضعیف ظاهر نمی‌شد و برخورد درست و قاطعی با این مداخله‌های غیرقانونی نظامی انجام می‌شد، جهان کنونی در این حد ناامن نبود.

هشتمین نشست بین المللی امنیت جهانی با حضور هیات‌‌های عالی از مسوولان نهادهای امنیتی کشورهای مختلف از جمله ایران روز چهارشنبه در شهر «زاویدووا» در شمال غرب مسکو برگزار شده است.

 

کلیدواژه