جوزا 03, 1396 17:47 Asia/Kabul
  • قاسمی: سیاست ایران‌هراسی، شکست خورده و ناکارآمد است

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات ضدایرانی رئیس جمهوری آمریکا در سرزمین‌های اشغالی، سیاست «ایران‌هراسی» و تکرار ادعاهای تاریخ مصرف گذشته را سیاستی شکست خورده و ناکارآمد دانست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در سفر به سرزمین‌های اشغالی در ادعای واهی، ایران را به توسعه سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت: واشنگتن بر بازداشتن ایران از این گونه اقدامات متعهد است.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران عصر چهارشنبه با بیان اینکه اظهارات «دونالد ترامپ» در سرزمین‌های اشغالی وهم آلود و تکراری است گفت: ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است که کشوری بخواهد با ادعای بازداشتن از دستیابی به آن، اهداف دیگری را دنبال کند.

قاسمی با بیان اینکه مراجع ذی‌صلاح بین المللی بارها بر پایبندی ایران به تعهدات خود تاکید کرده‌اند افزود: اظهارات ترامپ در جایی و نزد کسانی مطرح می‌شود که به هیچ یک از قوانین و قواعد بین المللی به ویژه درخصوص منع دستیبابی به سلاح هسته‌ای پایبند نبودند و زرادخانه‌ای مملو از کلاهک‌های اتمی در سرزمین‌های اشغالی انباشته‌اند.

قاسمی همچنین ادعای حمایت ایران از گسترش تروریسم در منطقه را نیز سخنی ناروا و بی‌اساس خواند و تاکید کرد: مبارزه بی‌امان و قاطع جمهوری اسلامی ایران با تروریسم بر همگان آشکار و امری شفاف و روشن است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: بدون مبارزه ایران با تروریسم، جهان امروز باید شاهد این فاجعه هولناک برای جامعه بشری می‌بود که تروریست‌هایی چون داعش دارای دولت و سرزمین می‌شدند و منطقه و جهان را در ورطه وحشت و جنایت خویش می‌افکندند.

 

کلیدواژه