جوزا 04, 1396 07:36 Asia/Kabul
  •  پهلوگیری نخستین کشتی هندی با 300 کانتینر کالا در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی ولایت سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران گفت: نخستین کشتی هندی با 300 کانتینر کالا شامل برنج وارداتی در بندر شهید کلانتری چابهار پهلو گرفته است.

«بهروز آقایی» مدیرکل بنادر و دریانوردی ولایت سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بازرگانان ایرانی و خارجی می‌‌توانند از هندوستان به طور مستقیم کالاهای خود را در چابهار تخلیه و بارگیری کنند.

«بهروز آقایی» تصریح کرد: تبادل مستقیم کالا از هندوستان به بندر چابهار 750 دلار صرفه‌جویی در هر کانتینر 40 فوتی را به همراه دارد و هزینه حمل دریایی هر کانتینر 40 فوتی از هندوستان به بندر چابهار سبب کاهش 500 دلار در هزینه حمل کالا می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: راه‌اندازی خط مستقیم جابه جایی کالا بین کشورهای حوزه خلیج فارس هم می‌تواند به رونق و توسعه این منطقه کمک شایانی کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پس از تکمیل و بهره‌برداری فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار کشتی‌های بزرگ اقیانوس‌پیما قابلیت پهلوگیری را در این بندر خواهند داشت که این امر سبب رونق و توسعه اقتصادی این منطقه می‌شود.

بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران و در بخش شمالی دریای عمان قرار گرفته است که به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

 

کلیدواژه