ایران حمله به مراکز درمانی در جنگ ها را محکوم کرد
(last modified 1396-03-05T06:16:41+00:00 )
جوزا 05, 1396 10:46 Asia/Kabul
  •  ایران حمله به مراکز درمانی در جنگ ها را محکوم کرد

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با اشاره به افزایش حملات به مراکز درمانی در مناطق جنگ زده، این حملات را در همه جهان بویژه در کشور های فلسطین، افغانستان، یمن و سوریه محکوم کرد.

به گزارش ایرنا؛ «غلامعلی خوشرو» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه در نشست عمومی شورای امنیت این سازمان که تحت عنوان "حمله به مراکز و کارکنان درمانی در منازعات مسلحانه" برگزار شد، این گونه حملات را یکی از مصائب زمان حاضر توصیف کرد.

خوشرو با اشاره به قطعنامه 2286 شورای امنیت سازمان ملل که سال گذشته(2016) با هدف جلوگیری از حمله به مراکز درمانی در جهان تصویب شد افزود: جهان در سال گذشته شاهد حمله به مراکز درمانی در 23 کشور بوده که کشور های خاورمیانه بیش از هر منطقه دیگری در جهان شاهد این گونه حملات بوده اند.

نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین یاد آور شد: بر اساس گزارش جمعیت هلال احمر فلسطین، رژیم اسرائیل علاوه بر ادامه محاصره غیر قانونی مردم فلسطین، تنها در سال 2016 بیش از 416 مرکز درمانی، کارکنان و یا تجهیزات درمانی آن ها را مورد حمله قرار داده است.

خوشرو همچنین به حمله عربستان به یمن که جنایت جنگی شناخته شده است اشاره کرد و افزود: بر اثر حملات عربستان به یمن که از مارس 2015 با حمایت آمریکا و در مقابل دیدگان شورای امنیت آغاز شد ، زیرساخت های یمن از جمله مراکز درمانی، به ویرانی و نابودی کشیده شده است.

 

کلیدواژه