جوزا 05, 1396 15:59 Asia/Kabul
  •  ظریف: ایران بر خلاف عربستان ، به دنبال حل سیاسی بحران سوریه است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، ایران بر خلاف عربستان سعودی ، به دنبال راه حل سیاسی برای بحران سوریه است.

محمد جواد ظریف در یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به ریاض و امضای قرارداد تسلیحاتی 110 میلیاردی عربستان و آمریکا نوشت، این قرارداد  نه بار هزینه های اضافی را از دوش واشنگتن برخواهد داشت و نه به امنیت دراز مدت عربستان آن گونه که آمریکا ادعا می کند کمک خواهد کرد.

ظریف با تاکید بر این که سعودی ها قادر به پرداخت پول این قرارداد نیستند افزود، ترامپ مشغول اخاذی از همسایه ایران (عربستان سعودی) است.

وزیر امور خارجه ایران خاطر نشان کرد رژیم سعودی در راستای حمایت از تروریست ها در حال نبرد با ارتش و نیروهای مردمی در یمن و سوریه است که نقش به سزایی در مقابله با داعش و القاعده دارند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد در حالی که عربستان سعودی میلیون ها دلار صرف ترویج ایران هراسی  با هدف منحرف کردن افکار عمومی از صادرات جهانی خود یعنی وهابیت که ایدئولوژی افراطی القاعده، داعش و هر گروه تروریستی ویرانگر دیگری از کراچی تا منچستر است، جمهوری اسلامی ایران به قربانیان افراط گرایی در عراق و سوریه کمک می کند.

 

کلیدواژه