جوزا 06, 1396 07:53 Asia/Kabul
  •  قاسمی  : حمله تروریستی مصر، مصداق فرقه‌گرایی حمایت شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ، حمله به مسیحیان در ولایت المنیا مصر را مصداق بارز فرقه‌گرایی حمایت شده دانست و آن را محکوم کرد.

در حمله روز جمعه ده فرد مسلح به دو اتوبوس حامل مسیحیان در ولایت المنیا مصر، 26 نفر کشته و بیش از 20 نفر مجروح شدند.

بهرام قاسمی  با اشاره به اینکه حوادثی همچون انفجار منچستر، حملات عناصر داعش و ابوسیاف در فیلیپین، اقدام تروریستی در اندونزی، تایلند و تیراندازی خونین مصر، همگی در روزهای بعد از سفر رئیس جمهوری امریکا به عربستان صورت گرفته است، افزود: تکرار پیوسته این حوادث می‌تواند نشانه‌هایی از روحیه گرفتن فرقه‌گرایی حمایت شده‌ای باشد که وجه دیگر آن در سرکوب و کشتار جاری در عربستان، بحرین و جنگ خونین در یمن مشاهده می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: اقدامات نمایشی اخیر در ریاض که با عنوان پوششی مقابله با تروریسم و افراط‌ گرایی صورت گرفت، عملاً نتیجه‌ای جز حمایت از منشأ صدور اندیشه تکفیری وهابیت و منشأ مالی و لجستیکی تروریسم مسلحانه در اقصی نقاط جهان نداشته است.

قاسمی با بیان اینکه نتیجه مستقیم افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی حمایت شده، ریخته شدن خون انسان‌های بی‌گناه از جمله مسلمانان، مسیحیان و پیروان دیگر ادیان است، مسئولیت بین‌المللی دولت‌ها و سازمان‌های جهانی در قبال امنیت همگانی و مقابله واقعی با تروریسم را خاطرنشان کرد.

کلیدواژه