روحانی : تهران مصمم به تداوم همکاری های سه جانبه ایران، روسیه و سوریه است
(last modified 1396-03-06T11:44:15+00:00 )
جوزا 06, 1396 16:14 Asia/Kabul
  •  روحانی : تهران مصمم به تداوم همکاری های سه جانبه ایران، روسیه و سوریه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری های تهران و مسکو در حوزه تقویت صلح و ثبات و مبارزه با تروریسم بویژه در سوریه، بر تداوم این همکاری ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه با قدردانی از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه، گفت: تهران از تعاملات سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای حفظ آتش بس در سوریه تحت هدایت سازمان ملل متحد، حمایت می کند.

روحانی با بیان اینکه برخی از فعالیتهای کشورها از جمله دولت جدید آمریکا و عربستان موجب پیچیده تر شدن اوضاع منطقه می شود افزود: همه کشورها باید برای مبارزه واقعی با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه بسیج شوند.

رییس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به روند رو به توسعه روابط اقتصادی تهران و مسکو در سال های اخیر، تصریح کرد: تهران از توسعه همکاری ها با مسکو در پروژه های مهم زیرساختی و صنعتی و تقویت روابط در حوزه های انرژی و بانکی حمایت می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه تهران به تعهدات خود در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، تا زمانی که دیگر طرف ها نیز به تعهداتشان عمل کنند، پایبند است، تاکید کرد: ایران آماده اجرایی و عملیاتی کردن توافقات هسته ای خود با روسیه است.

«ولادیمیر پوتین» نیز در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی مجدد روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ، با ابراز نگرانی از اقدامات تجاوزگرانه برخی کشورها در سوریه اظهار کرد: حضور روسیه و ایران در سوریه براساس دعوت دولت قانونی این کشور و در چارچوب موازین حقوق بین المللی است و این تلاش ها و همکاری ها برای تقویت صلح و ثبات در منطقه و سوریه ادامه خواهد داشت.

رییس جمهور روسیه همچنین به ضرورت پایبندی به برجام و همکاری های تهران و مسکو در حوزه انرژی هسته ای اشاره کرد و افزود: همکاری های تهران – مسکو در این زمینه، براساس حقوق بین الملل و اعتماد بالای دو کشور به یکدیگر گسترش می یابد.

 

کلیدواژه