نیاز امریکا به ایران برای حل مشکلات خاورمیانه
(last modified 1396-03-08T09:19:03+00:00 )
جوزا 08, 1396 13:49 Asia/Kabul
  • نیاز امریکا به ایران برای حل مشکلات خاورمیانه

یک روزنامه امریکایی ،حل مشکلات خاورمیانه را بدون همکاری با جمهوری اسلامی ایران دشوار خواند .

پایگاه خبری روزنامه آمریکایی "نیویورک‌ تایمز" روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به لفاظی‌های اخیر دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا در عربستان علیه ایران نوشت، برخلاف این اظهارات ضدایرانی، دولت ترامپ می‌داند که حل مشکلات خاورمیانه بدون همکاری با ایران دشوار خواهد بود.

این روزنامه آمریکایی تاکید کرد، واشنگتن بدون همکاری با ایران، برای حل مشکلات خاورمیانه با مشکل مواجه خواهد بود و برخی تحلیلگران می‌گویند که به همین دلیل اگر دو کشور به گفت‌ وگو بنشینند، فضا برای مصالحه بوجود خواهد آمد .

نیویورک‌ تایمز سپس نوشت، به وجود آن که ترامپ در حین مبارزات انتخابات ریاست‌ جمهوری 2016 آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را یکی از بدترین توافقات خواند، اما رییس جمهوری امریکا در ماه آوریل از یکسری تحریم‌های خاص که اجازه داده بود برجام پا برجا باقی بماند، صرفنظر کرد و به ایران اجازه داد که تجارت بین‌المللی داشته باشد و به سرمایه‌ خود که مدت‌ها در آمریکا بلوکه شده بود، دسترسی یابد.

سخنان اخیردونالد ترامپ در سفر به عربستان درباره مبارزه با تروریسم و تغییر لحن در خصوص اتهامات به ایران، همگی در حالی بیان شده که قبل از آن قرارداد کلان فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی بالغ بر 110 میلیارد دلار امضا شده بود.

 

کلیدواژه