جوزا 08, 1396 15:46 Asia/Kabul
  • قاسمی : مقاومت برابر اشغالگری اسرائیل ادامه دارد

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران بر ادامه مقاومت برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران داخلی و خارجی درباره برگزاری نخستین نشست کابینه اسرائیل در حاشیه دیوار ندبه و درخواست جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) برای واکنش کشورهای اسلامی در این باره گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی تغییرناپذیر است و تا زمانی که اشغال ادامه دارد، مقاومت نیز ادامه دارد.

قاسمی درباره سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و تکرار اتهامات واهی ضد ایران افزود: سفر ترامپ به کشوری که مأمن و مروج خشونت و تروریسم است ادعاهای وی را درباره مبارزه با تروریسم باطل می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با نابجا، غلط و بی‌ربط دانستن اظهارات رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد:اتهام به ایران درباره حمایت از تروریسم فرافکنی و سخنی غیرقابل باور و غیر قابل قبول است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره آخرین تحولات سوریه و اجرای طرح آتش بس گفت: گفت و گوهای سه کشور ایران ،روسیه و ترکیه در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه دارد و اگر زمینه‌های لازم فراهم شود و نیاز باشد نیروهایی بر آتش‌بس نظارت کنند،تهران آمادگی دارد در صورت تفاهم، به سوریه نیرو اعزام کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره چرخش احتمالی قطر به سمت ایران پس از برگزاری اجلاس اخیر ریاض نیز افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره سعی کرده است با زبان دوستی و مودت با کشورهای همسایه صحبت کند و بر داشته‌ها و اشتراکات موجود بیفزاید.

قاسمی تاکید کرد: سیاست‌های قدرت‌های بزرگ در منطقه هیچگاه کمک کننده به مودت و دوستی در منطقه نبوده و اتفاقاتی که در برخی از کشورها می‌افتد ناشی از همین مورد است.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره اقدامات رژیم آل‌خلیفه ضد شیخ عیسی قاسم روحانی شیعه بحرینی گفت: با ادامه این روند، وضعیت این کشور سرانجام به نقطه جوش و فوران خواهد رسید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: آنچه در بحرین رخ می‌دهد محکوم و قابل سرزنش و نکوهش است و به دولت بحرین توصیه می‌شود خویشتنداری کرده و به عقاید شهروندان خود احترام بگذارد.