قاسمی: نگاه دلار محور آمریکا به تروریسم، بلای جان امنیت جهان است
(last modified Wed, 31 May 2017 03:24:25 GMT )
جوزا 10, 1396 07:54 Asia/Kabul
  • قاسمی: نگاه دلار محور آمریکا به تروریسم، بلای جان امنیت جهان است

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات ضدایرانی وزیر دفاع آمریکا گفت: نگاه دلار محور و ابزاری آمریکا به مقوله تروریسم، بلای جان ثبات و امنیت جهان، به ویژه منطقه خاورمیانه است.

«جیمز ماتیس» James Mattis وزیر دفاع آمریکا در گفت وگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور، مقامات ایران را به زعم خود به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی ضد یک سفیر عربی در واشنگتن متهم کرد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران عصر سه‌شنبه با ابراز تاسف از این نوع نگاه مقامات آمریکایی، اظهار کرد: اتهامات مورد اشاره وزیر دفاع آمریکا سناریویی ساختگی و بی‌پایه و اساس بوده که بعد از گذشت چند سال از این ماجرا، هالیوودی بودن این سناریو هر روز بیشتر از گذشته برای افکار عمومی جهان روشن شده است.

قاسمی با بیان اینکه برای ایران طرح چنین ادعاها و اتهامات بی پایه و اساسی قابل اعتنا نیست افزود: متهم کردن ایران توسط این مقام آمریکایی تنها چند روز پس از انجام سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان، موضوع عجیبی نیست، زیرا وزیر دفاع آمریکا باید به گونه‌ای پاسخ ولخرجی‌های مقامات سعودی در سفر هیات آمریکایی را می‌داد و این دست و دل بازی‌ها را به گونه‌ای با تکرار ادعاهی واهی علیه ایران جبران می‌کرد.

قاسمی با تاکید بر اینکه تداوم اینگونه رفتارها، چشم‌انداز موفقیت و پیروزی جامعه جهانی در برابر پدیده شوم و خطرناک تروریسم را مبهم و حتی تاریک می‌کند، تصریح کرد: سیاست‌های تفرقه افکنانه آمریکا میان کشورهای اسلامی منطقه، از اهداف راهبردی این کشور برای ایجاد تهدیدهای ساختگی و دروغین و تاراج سرمایه‌های مردم منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به سابقه اتهامات بی‌اساس آمریکا به رهبران کشورهای مستقل، بر بی‌اعتباری این گونه شگردهای رایج آمریکا تأکید کرد.

 

کلیدواژه