جوزا 11, 1396 08:07 Asia/Kabul
  • تداوم حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش ایران در اقیانوس اطلس

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس‌های آرام و اطلس درچارچوب توسعه دیپلماسی دفاعی ایران تداوم پیدا می‌کند.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در گفت وگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)؛ با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک نیروی راهبردی است، اظهار کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری کلمه راهبردی را به نیروی دریایی ارتش ایران ابلاغ فرمودند، منظور ایشان این بود که این نیرو، از نیروی دریایی ساحلی به نیروی دریایی بین‌المللی تبدیل شود.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» تصریح کرد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیگر نیروی ساحلی نیست و از نیروی دریایی ساحلی و آب‌های کم عمق بیرون آمده است و در عرصه آب‌های بین‌المللی دریانوردی می‌کند. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران به سفر ناوگروه چهل‌ و پنجم این نیرو به آفریقای جنوبی و دور زدن آن برای حضور در اقیانوس اطلس اشاره کرد و افزود: مدت پنج ماه ناوگروه چهل‌ و پنجم ارتش ایران در شرایط دریایی سخت، دریانوردی کرد و این امر ارزشمند است.

امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری»، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارای تعامل با کشورهای دنیا خواند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران همچنین از اجرای 25 رزمایش در تخصص‌های مختلف در دریا و سواحل در شمال و جنوب ایران در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تا پایان سال جاری، رزمایش بزرگ ولایت- 96 نیروی دریایی ارتش ایران اجرایی خواهد شد.

کلیدواژه