نجفی: فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام پیش می‌رود
(last modified 1396-03-13T02:52:14+00:00 )
جوزا 13, 1396 07:22 Asia/Kabul
  • نجفی: فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام پیش می‌رود

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: گزارش جدید «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بار دیگر تایید کرد تمامی فعالیت های هسته ای ایران در چارچوب برجام پیش می رود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «رضا نجفی» جمعه شب با اشاره به این که متن گزارش جدید آژانس مشابه گزارش های قبلی است افزود، تنها تحولات فنی از زمان گزارش مارس تاکنون اضافه شده است.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد، در گزارش جدید آژانس به ادامه فعالیت های تحقیق و توسعه غنی سازی و تولید روتورها و قطعات سانتریفیوژها در ایران در چارچوب برجام نیز اشاره شده است.

«رضا نجفی» تصریح کرد، در جمع بندی گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی  همچنین بر این نکته تاکید شده است که آژانس از روز اجرای برجام،  به راستی آزمایی و نظارت بر اجرای اقدامات مرتبط هسته ای برجام توسط ایران ادامه داده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارش فصلی خود به اعضای شورای حکام، بار دیگر تأیید کرد،  فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران طبق محدوده‌های مشخص‌شده در توافق هسته‌ای ایران با گروه پنج به علاوه یک  موسوم به برجام بوده است. 

 

کلیدواژه