امام خمینی(ره) روح جدیدی در کالبد جهان اسلام دمید
(last modified Sun, 04 Jun 2017 06:13:41 GMT )
جوزا 14, 1396 10:43 Asia/Kabul
  •  امام خمینی(ره) روح جدیدی در کالبد جهان اسلام دمید

مشاور وزیر اوقاف سوریه گفت: امام خمینی(ره) در دوره ناامیدی، روح جدیدی در کالبد جهان اسلام دمید.

به گزارش ایرنا، شیخ «احمد الجزائری» مشاور وزیر اوقاف سوریه روز شنبه درآیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حرم حضرت زینب(س) گفت:  ملت ایران پس از دوره ای که دیگر گمان نمی کردیم مسلمانان به تمدن و شکوفایی پیشین خود بازگردند، به نماد بیداری و الگوی شکوفایی تبدیل شد.

مشاور وزیر اوقاف سوریه تاکید کرد، امام خمینی (ره) از مسلمانان می خواستند که به سوی وحدت بازگردند، زیرا قدرت در اتحاد است و با این قدرت می توانند بر دشمنان خود غلبه کنند.

از سوی دیگر، «فیصل الدویسان» اندیشمند و نماینده ادوار مجلس کویت در گفت وگو با ایرنا گفت: امام خمینی (ره) با شخصیت والا و ارزشمند خود زمینه برقراری وحدت و انسجام هرچه بیشتر میان مسلمانان جهان را رقم زد.

این اندیشمند کویتی تصریح کرد، اندیشه های امام خمینی(ره) موجب نجات ملت های آزاده از استبداد و طاغوت شده است و ایران، آرمان های انقلاب اسلامی را در اختیار ملت های آزاده قرار داد.

«جلال فیروز» نماینده پیشین پارلمان بحرین نیز با اشاره به تأثیرات چشم‌گیر اندیشه حضرت امام خمینی (ره) در ایجاد تحول در جوامع اسلامی، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  به دنیا نشان داد که از دین می‌توان برای استقرار صلح و برای منافع مردم استفاده کرد.

 

کلیدواژه