جوزا 14, 1396 13:44 Asia/Kabul
  • قاسمی : افزایش حملات تروریستی هشداری برای جامعه جهانی است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با محکوم کردن حملات تروریستی لندن، تشدید حملات زنجیره‌ای تروریستی در جهان را علامتی هشدار دهنده برای جامعه بین الملل دانست.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه ضمن محکوم کردن حملات بامداد یکشنبه در لندن پایتخت انگلیس و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان این حملات، گفت: برای تامین امنیت مردم جهان در مقابل تروریسم باید برخی دولت‌ها از منافع کوتاه‌مدت سیاسی، اقتصادی و به ظاهر راهبردی خود به نفع امنیت شهروندان و امنیت عمومی جهان بگذرند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود : برای ریشه‌کنی تروریسم، باید منابع و سرچشمه‌های اصلی مالی و فکری افراط گرایی و خشونت پروری را خشکاند.

قاسمی مواضع جمهوری اسلامی ایران را در برابر ریشه‌های تروریسم و افراطی‌گری یک ضرورت حیاتی و فوری برای تامین امنیت عمومی جهان دانست و تاکید کرد: تنها راه رهایی جهان از این ناهنجاری شوم ، پیوستن صادقانه، مسئولانه و بدون استانداردهای دوگانه همه کشورهای جهان علیه خشونت و افراطی‌گری است.

مهاجمان بامداد یکشنبه با زیر گرفتن عابران با خودرو در «پل لندن» و حمله با چاقو در «بورو مارکت» شش تن را کُشتند و حدود 50 تن دیگر را زخمی کردند. به گفته پلیس لندن سه عامل تروریستی کشته شده اند. 

 

کلیدواژه