جوزا 16, 1396 10:01 Asia/Kabul
  •  علی عسکری: رسانه ها نقش موثری در مبارزه با تروریسم دارند

رئیس سازمان صدا و سیمای ایران در مراسم گشایش چهاردهمین نشست رسانه های آسیا در شهر «چینگ دائو» Qingdao چین، بر نقش رسانه ها در مبارزه با بی عدالتی ها به عنوان ریشه اصلی بروز تروریسم تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری صدا و سیما ؛ «عبدالعلی علی عسکری» رئیس سازمان صدا و سیمای ایران که به عنوان رئیس مجمع عمومی رسانه های آسیا در سال های 2017 و 2018، در این مراسم سخنرانی می کرد، با بیان اینکه رسانه ها در دنیای امروز وظیفه سنگین ترویج صلح و دوستی، اخلاق و معنویت و مبارزه با دین هراسی را بر عهده دارند گفت: مبارزه با بی عدالتی ها به عنوان ریشه اصلی بروز تروریسم از جمله وظایف ضروری رسانه های امروز است.

علی عسکری افزود: در حال حاضر جهان با پدیده شوم جنگ، نا امنی و به ویژه تروریسم مواجه است و این پدیده حاکی از توسعه نیافتن کافی جوامع انسانی در جهت همزیستی مسالمت آمیز با یکدیگر است.

رئیس مجمع عمومی رسانه های آسیا در سال های 2017 و 2018، تصریح کرد: ضرورت همزیستی مسالمت آمیز و همدلانه آحاد جامعه بشری، مستقل از رنگ ، نژاد و مذهب با توجه به انقلاب ارتباطات و اطلاعات و نزدیک شدن جوامع مختلف به یکدیگر و تعامل و ارتباط آنها، به یکی از پایه های اساسی توسعه در دنیای امروز تبدیل شده است.

علی عسکری همچنین برگزاری چهاردهمین نشست رسانه های آسیا را فرصتی مناسب برای گفت وگو، تبادل نظر و تعامل سازنده در خصوص مهمترین چالش ها و موضوعات رسانه ای عصر حاضر در منطقه آسیا – اقیانوسیه و جهان عنوان کرد.

چهاردهمین اجلاس رسانه های آسیا با شعار «رسانه در خط مقدم توسعه جهانی» ازامروز(سه شنبه) به مدت سه روز در شهر چینگ دائو چین آغاز به کار کرد.

 

کلیدواژه