بررسی همکاری های مشترک ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم
(last modified 1396-03-17T10:02:17+00:00 )
جوزا 17, 1396 14:32 Asia/Kabul
  •  بررسی همکاری های مشترک ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم

«الکساندرلاورنتیف» فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه و «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران طی نشستی در تهران، در خصوص روند همکاری های مشترک در زمینه مقابله با تروریسم و فرآیندهای سیاسی در بحران سوریه گفتگو کردند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری صداوسیما، علی شمخانی در این دیدار گفت: همکاری های سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سوریه، معادلات امنیتی منطقه را به نحوی موثر علیه تروریست ها تغییر داده است که آزادسازی حلب، برقراری آتش بس و تعیین مناطق کاهش تنش بخشی از دستاوردهای آن است.

شمخانی اظهار داشت: رایزنی نزدیک کشورهای ضامن آتش بس در سوریه به منظور در نظر گرفتن مجموعه ملاحظات در فرآیند آتش بس و ایجاد مناطق کاهش تنش به صورتی که تامین کننده منافع مردم سوریه در برابر جبهه تروریسم باشد، اقدامی اجتناب ناپذیر است.

وی همچنین تاکید کرد، آزادسازی کامل سوریه باید در چارچوب حق حاکمیت ملی این کشور و با توافق دولت انجام شود و هرگونه طرحی که درصدد تجزیه و یا تثبیت حضور عناصر مسلح باشد موجب تداوم بحران تروریستی و تعمیق خطر تروریسم در آینده خواهد شد.

الکساندرلاورنتیف فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه نیز در این دیدار با حمایت از نقش سازنده ایران در روند سیاسی ایجاد صلح در سوریه خاطر نشان کرد: دو کشور درباره بسیاری از مسائل بحران سوریه توافق داشته و همکاری های سازنده ای انجام داده اند که کمک بزرگی برای برقراری ثبات و امنیت در منطقه و جهان بوده است.

 

کلیدواژه