روحانی: ملت ایران مقاوم تر از گذشته در برابر ترور و خشونت خواهد ایستاد
(last modified 1396-03-18T04:16:47+00:00 )
جوزا 18, 1396 08:46 Asia/Kabul
  • روحانی: ملت ایران مقاوم تر از گذشته در برابر ترور و خشونت خواهد ایستاد

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه هدف تروریسم از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی است، گفت: ملت ایران مقاوم تر از گذشته در برابر ترور، خشونت و افراط گری ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «حسن روحانی» چهارشنبه شب در ضیافت افطار با اهالی فرهنگ و هنر، با تاکید بر این که زبان تروریسم گلوله و خشونت است خاطر نشان کرد: هدف تروریسم از بین بردن انسانیت و تمدن انسانی ملتی است که از روز نخست پیروزی انقلابش قربانی ترور بوده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از همان روز نخست با تروریسم مبارزه و حتی ملت های بزرگی را از خطر آن نجات داده است، تصریح کرد؛ ملت بزرگ ایران امروز بهای این ایستادگی خود را پرداخت.

روحانی خاطر نشان کرد، اگر جمهوری اسلامی ایران امروز در کنار مرقد مطهر امام خمینی (ره) (جنوب تهران) و خانه ملت (مجلس) شهیدانی را تقدیم می کند به دلیل آن است که اهل خشونت نبوده و طرفدار مردم سالاری و صندوق رأی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین تصریح کرد، تروریست ها باز هم در برابر ملت منسجم، قهرمان و دلاور ایران که زبان، فرهنگ، هنر و بیداری جوانانش را پاس می دارد و راه مقاومت و ایستادگی را شناخته و در پیش گرفته، ناموفق خواهند بود.

چهار تروریست مسلح صبح چهارشنبه با پوشش زنانه سعی کردند وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی ایران شوند که پس از واکنش مأموران؛ یک نفر از آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس، در درگیری با ماموران به هلاکت رسیدند.

دو تروریست مسلح نیز با ورود به حرم مطهر امام خمینی(ره)، در جنوب تهران شروع به تیراندازی کردند که نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید.

بر اثر این حملات تروریستی 12 نفر شهید و 42 نفر نیز مجروح شدند.

کلیدواژه