جوزا 18, 1396 12:02 Asia/Kabul
  • انتقال محکومان ایرانی از افغانستان به ایران

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کابل گفت: 9 نفر از محکومان ایرانی در زندان‌های افغانستان برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند.

«محسن رضایی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کابل روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتقال این محکومان درچارچوب اجرای موافقت‌نامه انتقال محکومان میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان انجام شده است.

«محسن رضایی» تصریح کرد: مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران نیز سال گذشته در دو مرحله 400 نفر از اتباع افغان در زندان‌های ایران را در مرز «دوغارون» (شمال شرق ایران) تحویل مقامات قضایی افغانستان دادند.

سرکنسول ایران در کابل همچنین با بیان اینکه روند انتقال محکومان افغان ادامه دارد، گفت: هفت نفر از اتباع ایرانی زندانی در افغانستان نیز 25  آوریل 2017 تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل شدند و از طریق مرز هوایی به ایران منتقل شدند تا باقی دوران محکومیت خود را در ایران بگذرانند.

این چهارمین مبادله انتقال محکومان به حبس میان کشورهای ایران و افغانستان است. در سال 2013، چهارده نفر و در سال 2016 بیست و سه نفر از اتباع ایران در زندان‌های افغانستان به ایران منتقل شدند.

ایران و افغانستان سال 2012 توافق‌نامه انتقال محکومان بین دو کشور را امضاء کردند.

کلیدواژه