جوزا 18, 1396 12:05 Asia/Kabul
  • ظریف: واکنش ترامپ به حملات تروریستی در تهران «نفرت‌انگیز» است

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران تاکید کرد: واکنش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به حملات تروریستی در تهران «نفرت‌انگیز» بوده است.

وزیر خارجه ایران صبح پنجشنبه در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: بیانیه کاخ سفید و تحریم‌های سنا در حالی‌که ایران با اقدامات تروریستی مورد حمایت افراد وابسته به آمریکا مقابله می‌کند، نفرت انگیز است و مردم ایران، چنین ادعای دوستی آمریکا را نمی‌پذیرند.

«دونالد ترامپ» درباره حملات تروریستی در تهران،  بار دیگر به زعم خود ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد: کشورهاى حامى تروریسم، قربانى شرى مى‌شوند که خود مى‌گسترانند.

تهران، 17 جوزا (هفتم ژوئن 2017) در حرم مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران شاهد دو عملیات تروریستی بود که در نهایت با اقدامات نیروهای امنیتی و هلاکت تروریست‌ها پایان یافت. در این دو اقدام تروریستی، 13 نفر از شهروندان ایرانی شهید و 43 نفر زخمی شدند.

وزیر خارجه ایران بامداد پنجشنبه نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به اینکه حاکمان مستبد از دموکراسی متنفر هستند، نوشت: مزدوران آن‌ها به مقر دموکراسی حمله کردند که مورد بیشترین نفرت مستبدان است.

آمریکا همواره پس از پیروزی انقلاب اسلامی سیاستی خصمانه در برابر جمهوری اسلامی ایران داشته و هر بار به روشی تلاش کرده است، کشوری که خود قربانی تروریسم آمریکایی- صهیونیستی- سعودی بوده را متهم به حمایت از تروریسم کند.  

نگاه دلار محور و ابزاری آمریکا به مقوله تروریسم به ایجاد گروه‌های مختلف تروریستی از جمله «جبهه النصره‌»، «داعش» و دیگر گروه‌های تکفیری با نام‌های مختلف در منطقه کمک کرده است.

کلیدواژه