شمخانی: آمریکا از تروریسم استفاده ابزاری می‌کند
(last modified 1396-03-18T11:14:59+00:00 )
جوزا 18, 1396 15:44 Asia/Kabul
  •  شمخانی: آمریکا از تروریسم استفاده ابزاری می‌کند

 «علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده ابزاری می‌کند.

«علی شمخانی» در گفت وگو با نشریه فرانسوی فیگارو تصریح کرد: آمریکا از گروه‌های تروریستی استفاده می‌کند تا اهداف راهبردی خودش را پیش ببرد و حملات آمریکا به مواضع نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانانش درچارچوب حمایت از داعش انجام می‌شود.  

شمخانی درباره تهدید داعش برای ایران هم خاطرنشان کرد: داعش به ابزاری در دست برخی کشورهای منطقه برای تهدید دیگر کشورهای منطقه تبدیل شده؛ کارخانه‌ تولید اندیشه‌ تکفیری که داعش را تغذیه می‌‌کند در عربستان سعودی واقع شده است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران تصریح کرد: اندیشه وهابیت، پول نفت و افراد سرخورده از سیاست‌های حکام سعودی؛ ترکیب این سه خط، تولید تروریست در عربستان سعودی است.

شمخانی افزود: ایران در طی سال‌های گذشته، هزینه زیادی مادی و انسانی برای برقراری امنیت مرزهایش در برابر تهدیدهای داعش پرداخته و کماکان نیز نبرد امنیتی و اطلاعاتی با نیروهای نفوذی در جریان است.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران همچنین درباره مواضع مسوولان سعودی در تهدید ایران، اظهار کرد:  ولیعهد عربستان اخیرا اعلام کرد که جنگ را به داخل ایران خواهد کشاند و چند روز پس از این حرف، گروهی از مرزبانان ایرانی شهید شدند.

شمخانی گفت: نیروهای امنیتی ایران اخیرا چند نفری را که در اهواز عملیات انجام داده بودند، هنگام خروج از ایران دستگیر و اعتراف کردند عربستان سعودی به آنان پول داده است. 

کلیدواژه