جوزا 18, 1396 15:46 Asia/Kabul
  • تاکید وزیر اطلاعات ایران بر حمایت عربستان از تروریسم در جهان

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت: در حمایت عربستان از گروه‌های تروریستی در جهان جای هیچ‌گونه تردیدی نیست.

«محمود علوی» وزیر اطلاعات ایران روز پنجشنبه در حاشیه عیادت از شماری از مصدومان حملات تروریستی در تهران گفت: در جهان نیز این باور وجود دارد که عربستان در  پشت جریان‌های تروریستی قرار دارد و حتی خاستگاه ایدئولوژیک تروریست‌ها است، زیرا اقدامات عربستان در سوریه، عراق و دیگر مناطق در حمایت از تروریست‌ها مشهود است.

وزیر اطلاعات ایران همچنین درباره اظهارات دیروز (چهارشنبه) «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ضد ایران و تکرار اتهام واهی حمایت ایران از تروریسم گفت: برای استکبار جهانی و در صدر آن آمریکا، مسائلی مانند حقوق بشر، مبارزه با تروریسم و امثال آن جنبه ابزاری دارد.

«محمود علوی» درباره برنامه وزارت اطلاعات ایران برای جلوگیری از تکرار حملات تروریستی در تهران تاکید کرد: وزارت اطلاعات برای جلوگیری از این اقدامات برنامه دارد؛ همچنانکه از قبل نیز طبق برنامه اقدام کرد و در دو سال اخیر بیش از صد طرح تروریستی خنثی شده است.

روز چهارشنبه در حرم مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران در تهران دو عملیات تروریستی انجام شد. در این دو اقدام تروریستی، 17 نفر از شهروندان ایرانی شهید و بیش از 40 نفر زخمی شدند.

 

کلیدواژه