جوزا 18, 1396 16:18 Asia/Kabul
  • روحانی: مبارزه قاطع با تروریسم، هدف مشترک ایران و سوریه است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، مبارزه قاطع با تروریسم و استقرار ثبات و امنیت پایدار در منطقه را از اهداف مشترک ایران و سوریه دانست.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه در تماس تلفنی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، با اشاره به اینکه اراده دولت ایران مانند گذشته همراهی با ملت سوریه در مسیر مبارزه با تروریسم  است، تأکید کرد: دولت و ملت ایران تا رسیدن به پیروزی نهایی در کنار مردم سوریه خواهند بود.

روحانی ضمن ابراز امیدواری به تداوم آتش‌بس در سوریه که حاصل تعامل و هماهنگی ایران، سوریه و روسیه است،‌ حملات جنگنده‌‌های آمریکایی به نیروهای سوری را تجاوزی آشکار و خلاف قوانین بین المللی و اقدامی محکوم دانست و گفت: این اقدامات ثابت می­‌کند که ادعای آمریکایی‌­ها برای مبارزه با تروریسم، واهی و دور از واقعیت است.

«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تسلیت و ابراز تأسف از وقوع حملات تروریستی در تهران و بیان همدردی دولت و ملت سوریه با دولت و ملت ایران، اقدامات تروریستی در ایران و دیگر مناطق جهان را محکوم کرد.

«بشار اسد»، ایران را کشوری دوست و قاطع در مسیر مبارزه با تروریسم دانست و گفت: اقدام تروریستی در تهران علاوه بر اثبات دشمنی‌ها با ایران به خاطر اینکه کشوری مستقل بوده و به نفع مردم خود تصمیم می‌گیرد، نشان دهنده ضعف دشمنان ملت ایران است.

صبح چهارشنبه در حرم مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی ایران در تهران دو عملیات تروریستی انجام شد. در این دو اقدام تروریستی، 17 نفر از شهروندان ایرانی شهید و بیش از 40 نفر زخمی شدند.

 

کلیدواژه