دیدار ظریف با رئیس جمهور افغانستان/ اشرف غنی: حملات تروریستی تهران را محکوم می کنیم
(last modified 1396-03-19T05:40:23+00:00 )
جوزا 19, 1396 10:10 Asia/Kabul
  • دیدار ظریف با رئیس جمهور افغانستان/ اشرف غنی: حملات تروریستی تهران را محکوم می کنیم

وزیر امور خارجه ایران، عصر پنجشنبه در آستانه قزاقستان با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که پیش بینی می شود موضوع عضویت رسمی ایران نیز در آن مطرح شود و همچنین حضور در آئین گشایش نمایشگاه بین المللی اکسپو 2017 به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کرده است.

رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار ضمن محکومیت اقدامات تروریستی روز چهارشنبه تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت ایران ابراز همبستگی کرد.

اشرف غنی با اشاره به این که تروریست ها دو مرکز پر اهمیت برای مردم ایران را نشانه گرفتند، افزود: کشورهای جهان باید در مبارزه با گروه های تروریستی با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر خارجه ایران و رئیس جمهوری افغانستان در این دیدار همچنین در خصوص مسائل مهم منطقه ای از جمله تنش اخیر میان کشورهای عرب منطقه با یکدیگر رایزنی و تاکید کردند، لازم است این کشورها مشکلات را با گفت وگو حل و فصل کنند.

ظریف امروز با «غیرت عبدالرحمان اف» وزیر امور خارجه قزاقستان نیز در آستانه  دیدار و در باره روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای گفتگو کرده بود.

حملات صبح چهارشنبه عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران، 17 شهید و ده‌ها زخمی بر جا گذاشت.

گروه تروریستی داعش در سال‎های اخیر با حمایت‎های مالی و نظامی آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان، جنایات فراوانی را در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه مرتکب شده است.

کلیدواژه