قاسمی : عراق یکپارچه ضامن منافع همه مردم این کشور خواهد بود
(last modified Sat, 10 Jun 2017 10:01:45 GMT )
جوزا 20, 1396 14:31 Asia/Kabul
  • قاسمی : عراق یکپارچه ضامن منافع همه مردم این کشور خواهد بود

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت ، عراق یکپارچه ، باثبات و دموکراتیک ، ضامن منافع همه مردم این کشور از تمام اقوام و مذاهب آن خواهد بود.

به گزارش ایرنا ، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در واکنش به تصمیم یک جانبه منطقه کردستان عراق مبنی بر برگزاری همه پرسی استقلال افزود: موضع اصولی و روشن جمهوری اسلامی ایران ،  حمایت از تمامیت ارضی و یکپارچگی عراق است .

قاسمی گفت منطقه کردستان عراق بخشی از این کشور است و تصمیمات یک جانبه و خارج از موازین و چهارچوب ملی و قانونی بویژه قانون اساسی عراق آن هم در شرایط پیچیده این کشور و منطقه و طراحی بدخواهان برای تداوم بی ثباتی ها در عراق صرفا به ایجاد مشکلات جدید در این کشور می انجامد .

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: عراق امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش و وفاق ملی است و اختلافات اربیل با بغداد نیز می بایست در چهارچوب گفت و گو و تفاهم ملی و منطبق با قانون اساسی عراق حل و فصل شود.

 احزاب کرد عراقی چهارشنبه گذشته بدون حضور جماعت اسلامی کردستان عراق ( کومل) و جنبش تغییر(گوران )، با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق جلسه تشکیل دادند و تصمیم گرفتند همه پرسی این منطقه را 25 سپتامبر 2017 (3 میزان 1396) برگزار کنند.

 

کلیدواژه