جوزا 22, 1396 12:16 Asia/Kabul
  •  آیت الله اراکی: تقریب و وحدت جهان اسلام ضروری است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت : تحولات منطقه نشان دهنده ضرورت کار تقریب و بسیج نیرو برای وحدت در جهان اسلام است .

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما، «آیت الله محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران، با اشاره به حادثه تروریستی در تهران و سایر نقاط جهان اظهار کرد: این حوادث اهمیت تلاش در مسیر تقریب را بیش از گذشته نمایان می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه در حال نابودی است، تصریح کرد: امروز گروه‌های تروریستی در جهان اسلام در حال انزوای کامل هستند .

آیت الله اراکی تاکید کرد : همه ملت‌های مسلمان علیه جریان‌های تکفیری ، تروریسم و تفرقه انداز فعال شده‌اند و با اقدامات انها مقابله می کنند .

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین چهار پیشنهاد؛ «پشتیبانی از اتحادیه‌های تقریب نهاد»، «طرح ممنوعیت توهین به مقدسات مذاهب دیگر»، «طرح حمایت از خانواده‌های شهدای راه مقابله با تکفیر» و «طرح برنامه آموزشی فرهنگ تقریب» را مطرح و ابراز امیدواری کرد این پ‍یشنهاد‌ها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران بررسی شود.

 

کلیدواژه