قاسمی : اجلاس ریاض پیامدهای مخربی داشت
(last modified Mon, 12 Jun 2017 09:58:45 GMT )
جوزا 22, 1396 14:28 Asia/Kabul
  • قاسمی : اجلاس ریاض پیامدهای مخربی داشت

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر گفت: مسایلی که بعد از برگزاری اجلاس ریاض در 21 مه 2017 اتفاق افتاد آثار مخربی به وجود آورد.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه در جمع خبرنگاران تاکید کرد: این کشورها باید بتوانند در یک روند مثبت و پشت میز مذاکره ، گفت وگو کنند.

قاسمی با بیان اینکه ایران خواهان روابط همه جانبه با همسایگان است افزود: در  صورت وجود زمینه های لازم، تهران به دنبال افزایش همکاری های منطقه ای است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین درباره اوضاع کنونی سوریه اظهار کرد : اقدامات آمریکا در سوریه باعث خریده شدن زمان برای تروریست ها شده است و اگر آمریکا در مسیر مبارزه با تروریسم می خواهد قدم بردارد، باید تغییراتی در تصمیمات خود ایجاد کند.

قاسمی با اشاره به برگزاری اجلاس آستانه قزاقستان نیز گفت: در روزهای آینده، اجلاس کارشناسی آستانه در مسکو برگزار خواهد شد و احتمالا هفته بعد از آن، دور پنجم مذاکرات آستانه برگزار می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین درخصوص ادعای یک روزنامه سعودی در مورد همه پرسی در کردستان عراق، تصریح کرد: تمامیت ارضی عراق بسیار مهم است و مردم این کشور با ثبات و دموکراتیک، باید بتوانند با حفظ حقوق زندگی کنند.

قاسمی در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت خارجه ایران قصد ندارد از وزرات خارجه عربستان به دلیل حادثه تروریستی در تهران شکایت کند، تاکید کرد: پیش از این حادثه اظهارات سخیف از سوی برخی مقامات سعودی بیان و تا حد زیادی نیز شبهه برانگیز شد و این موضوع توسط دستگاه های ذی ربط در حال بررسی است و در صورت جمع بندی پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره بحث تحریم های ضدایرانی سنای آمریکا خاطرنشان کرد: سیاست تحریم ، سیاستی شکست خورده است و دولتمردان آمریکا باید از گذشته درس بگیرند.

 

کلیدواژه