گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست جهان را کسب کرد
(last modified 1396-03-23T09:05:43+00:00 )
جوزا 23, 1396 13:35 Asia/Kabul
  • گمرک ایران در کشف انواع مواد مخدر رتبه نخست جهان را کسب کرد

گمرک ایران در تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک(RILO) رتبه نخست را در کشف انواع مواد مخدر در جهان کسب کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک در گزارشی اعلام کرد: گمرک ایران با 171 مورد، بیشترین تعداد و حجم کشفیات مواد مخدر را در میان سایر کشورها به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش، در حوزه کشفیات مواد مخدر گمرک ایران فقط با 90 مورد کشف انواع حشیش و بذر شاهدانه بیشترین حجم کشفیات را به خود اختصاص داده است و رکورد جدیدی را در میان گمرک های سایر کشورها به لحاظ کشف انواع حشیش و بذر شاهدانه به ثبت رسانده است.

هنگ کنگ، ژاپن و نیوزلند رتبه های بعدی را در گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک به خود اختصاص داده اند.

دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک همچنین عملکرد گمرک های جهان در بخش کشف تخلف ها و مبارزه با قاچاق سایر کالاها را ارزیابی و اعلام کرد که از این نظر گمرک ایران پس از ژاپن رتبه دوم را کسب کرده است.

گمرک ایران در حالی رتبه دوم را در مبارزه با تخلفات و قاچاق کالا پس از ژاپن کسب کرده که بیشترین امتیازات ژاپن به فعالیت های گمرک این کشور در حوزه مبارزه با تخلفات و تقلبات مالکیت معنوی(IPR) اختصاص دارد.

این ارزیابی شامل آخرین روش های قاچاق و مسیرهای ترانزیت مواد مخدر و پیش سازها، سوخت، گونه های درحال انقراض، جرائم زیست محیطی، کشفیات مواد نوظهور، دارو، کالاهای تقلبی و سایرموارد مرتبط می شود.

دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک Regional Intelligence Liaison Offices World Customs Organization در تحلیل انواع جرائم و قاچاق سازمان یافته به ارائه روندها، الگوها و موارد تجارت غیرقانونی در گزارش های خود هم پرداخته است که می تواند به کشورهای عضو در حفظ تجارت قانونمند بین المللی خود کمک شایان توجهی کند.