ظریف: تهدید و تحریم، راه حل مشکلات میان کشورهای عربی نیست
(last modified 1396-03-24T09:46:00+00:00 )
جوزا 24, 1396 14:16 Asia/Kabul
  • ظریف: تهدید و تحریم، راه حل مشکلات میان کشورهای عربی نیست

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: محاصره، تحریم، تهدید و مجازات برای حل بحران در کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نتیجه‌بخش نیست.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در گفت و گو با شبکه تلویزیونی قطری الجزیره افزود: ایران معتقد است پیامی که باید به همه کشورهای خلیج فارس و دیگر کشورها داده شود، این است که دیگر جایی برای مشکلات و اختلافات نیست، نمی‌توان مشکلات میان کشورها را با فشار، تهدید و مجازات حل کرد، تنها راه برای حل مشکلات، گفت وگو و رایزنی و به طور کلی تلاش‌های دوستانه است.

ظریف، تصریح کرد: امروز مشکلات در جهان بدون راه حل نیستند و اگر در پی سود بردن از طریق زیان رساندن به دیگری باشیم، همگان زیان خواهند دید و به همین دلیل، ایران از همه همسایگان خود در منطقه می‌خواهد، با وجود همه مشکلات موجود، برای حل اختلافاتشان به گفت وگو روی بیاورند و در پی حذف دیگری نباشند و این راه، کلید حل مشکلات در منطقه است.

وزیر خارجه ایران، تاکید کرد: محاصره، تحریم، تهدید و مجازات برای شکستن اراده ملتها، به تقویت بیشتر اراده آنان منجر می‌شود.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از 15 جوزا روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند. بحران بین این کشورها، به بهانه اعلام حمایت قطر از گروه‌هایی در منطقه که مورد حمایت ایران هستند و این که، دوحه با کلیت جریان عربی همسو نیست، آغاز شده است.

 

کلیدواژه