سرلشکر صفوی: قدرت آمریکا رو به افول است
(last modified 1396-03-24T13:46:03+00:00 )
جوزا 24, 1396 18:16 Asia/Kabul
  •  سرلشکر صفوی: قدرت آمریکا رو به افول است

«سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران گفت: با تحلیل و بررسی‌های دقیق به عمل آمده، قدرت آمریکا رو به کاهش است و انتقال قدرت از غرب به شرق مشاهده می‌شود.

سردار سرلشکر رحیم‌صفوی روز چهارشنبه در جمع فرماندهان و دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری در تهران اظهار کرد: بر اساس  تحلیل و بررسی‌های دقیق، قدرت آمریکا با وجود ادعای ابرقدرتی، پوشش کل جهان با ناوهای جنگی و گسترش پایگاه‌های نظامی خود در همه جهان، رو به اضمحلال است و دلیل آن هم ناتوانی واشنگتن در ختم غائله سوریه و به کرسی نشاندن خواسته‌های خود در این کشور است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به دوران جنگ تحمیلی افزود: زمان جنگ تحمیلی علیه ایران، جهان به شکل دو قطبی اداره می‌شد و تنها در آن زمان بود که این دو قطب ابرقدرت برای تضعیف ایران سر میز مذاکره نشسته و تصمیمات مهمی علیه جمهوری اسلامی ایران گرفتند.

سرلشکر صفوی تصریح کرد: درچارچوب حمایت همه جانبه از رژیم بعث عراق و تضعیف نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران، از سال 1986 تا 1988 آمریکا به سکوهای نفتی ایران حمله کرده و اطلاعات منطقه را به صورت آنلاین در اختیار عراق قرار می داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا همچنین با محکوم کردن تروریسم تصریح کرد: گروه تروریستی داعش از نظر فکری و ایدئولوژی، سلفی و وهابی است.