اسد 27, 1395 11:42 Asia/Kabul
  • "علی لاریجانی"، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، گفت: ایران در حل بحران تروریستی منطقه با روسیه همکاری دارد، اما پایگاه نظامی در اختیار این کشور قرار نداده است.

"علی لاریجانی"، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در واکنش به سوالی مبنی بر استقرار هواپیماهای جنگی روس در ایران، گفت: ایران با روسیه به عنوان متحد در مسائل منطقه‌ای مانند سوریه همکاری دارد و به این معنا نیست که ایران پایگاه نظامی به روسیه داده‌ باشد.

به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی؛ علی لاریجانی با بیان این که بر اساس اصل 146 قانون اساسی استقرار هرگونه پایگاه نظامی و خارجی در ایران ممنوع است، تصریح کرد: ایران با روسیه به دلیل بحران تروریستی که توسط برخی از کشورهای منطقه و آمریکا ایجاد شده است، همکاری دارد و مسکو اکنون با درک درست از اوضاع منطقه، با تهران در زمینه حل بحران تروریستی همکاری می‌کند.

لاریجانی به آشکار شدن درستی نظرات ایران درباره حل بحران سوریه اشاره کرد و گفت: ایران از مواضع روسیه در قبال مساله یمن نیز استقبال می‌کند، بنابراین نظر ایران با روسیه در حل بحران تروریستی منطقه نزدیک است.

در همین چارچوب، "علی شمخانی"، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران عصر سه‌شنبه در واکنش به انتشار برخی خبرها مبنی بر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه، گفت: همکاری ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است.

کلیدواژه