قاسمی : اظهارات وزیر خارجه آمریکا مداخله جویانه و به شدت محکوم است
(last modified Thu, 15 Jun 2017 10:35:22 GMT )
جوزا 25, 1396 15:05 Asia/Kabul
  •  قاسمی : اظهارات وزیر خارجه آمریکا مداخله جویانه و به شدت محکوم است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا گفت : این سخنان ، مداخله جویانه و نقض صریح حقوق بین الملل ، غیرقابل قبول و بشدت محکوم است .‌

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه ، بهرام قاسمی افزود : " سردرگمی "  ، " تاثیر پذیری از القائات نابجا " و " واقعیت گریزی " از مشخصه های بارز سیاست خارجی دولت جدید آمریکاست که نمونه اخیر آن در اظهارات این مقام آمریکایی پیداست .

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد : بی شک تلاش برای القای اختلاف در میان صفوف متحد ملت بزرگ ایران و یا شکاف در حاکمیت ، از آرزوهای واهی این سخنان ناپخته و ناسنجیده است که همچون چهار دهه گذشته راه به جایی نخواهند برد .

قاسمی تصریح کرد: دولت و ملت ایران نشان دادند با وحدت ، درایت ، عقلانیت و خردورزی برای صیانت از کیان کشور و نظام و آرمانهای خود ایستادگی می کنند و این سخنان بی پایه و وهم آلود در میان مردم و جامعه مقاوم و فرهیخته ایرانی مطرود و منفور است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران به دولتمردان جدید آمریکا هشدار داد: در برابر ملت بزرگ و شجاع ایران باز هم به بیراهه نروند و آزموده ها را چند باره نیازمایند که جز پشیمانی بیشتر و خسارات سنگین تر برای آنان حاصلی در پی نخواهد داشت.

وی افزود : تنها راه پیش رو برای آنان ، فهم و درک درست از واقعیات ایران و منطقه و کوتاه کردن زبان بی تاثیر تهدید و عدم مداخله در امور داخلی ایران و دیگر کشورهای منطقه و نگاه و برخورد واقع بینانه ، منطقی ، خردگرایانه و غیر هیجانی به تحولات ایران و منطقه است.

قاسمی تصریح کرد : آنان باید بدانند واقعیات تاریخی ، جغرافیایی و فرهنگی و حوزه تمدنی هم چون امنیت و ثبات پایدار فراتر از سوداگری و دوشیدن کشورهای منطقه است و نیازمند تفکر و شناخت و خرد ورزی است.

" رکس تیلرسون " وزیر امور  خارجه آمریکا روز چهارشنبه ادعا کرد : فعالیتهای ایران در منطقه بی ثبات کننده است.