اسد 27, 1395 14:15 Asia/Kabul
  • همکاری مشترک تهران، دمشق و مسکو ضد تروریسم

سخنگوی شورای‌عالی امنیت ملی ایران گفت: همکاری ایران، سوریه، روسیه ضد تروریسم تکفیری در مسیر فزاینده‌ای در حال اجراء است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)؛ "کیوان خسروی"، سخنگوی شورای‌عالی امنیت ملی ایران در گفت وگویی درباره همکاری‌ ایران و روسیه در مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه، افزود: همکاری ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت ضد جریان تروریستی تکفیری در سوریه از مدت‌ها قبل آغاز شده است.

خسروی، تصریح کرد: از آغاز این همکاری‌ها، نشست، دیدار و رفت و آمدهای متعددی بین کشورهای عضو این همکاری در سطوح عالی سیاسی، امنیتی و فرماندهان نظامی انجام شده است.

سخنگوی شورای‌عالی امنیت ملی ایران همچنین گفت: تشریک مساعی دقیق و مناسبی با توجه به منافع مشترک ایران، روسیه و سوریه، در این همکاری انجام شده است.

سخنگوی شورای‌عالی امنیت ملی ایران، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های نظامی، اطلاعاتی، فرماندهی، آموزشی و سرزمینی ایران، روسیه و سوریه در اختیار همکاری مشترک آنان قرار گرفته است و به تناسب پیشرفت در میدان‌های عملیاتی و موفقیت‌ها در طول این همکاری، تصمیم‌گیری می‌شود.

در همین چارچوب، "علی شمخانی"، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران عصر سه‌شنبه در واکنش به انتشار برخی خبرها مبنی بر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست‌ها در سوریه، گفت: همکاری ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است.

کلیدواژه