پاسخ هیئت نظارت بر اجرای برجام ایران به مصوبه خصمانه سنای آمریکا
(last modified 1396-03-27T11:25:02+00:00 )
جوزا 27, 1396 15:55 Asia/Kabul
  •  پاسخ هیئت نظارت بر اجرای برجام ایران به مصوبه خصمانه سنای آمریکا

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تصریح کرد: هیئت نظارت بر اجرای برجام ایران برای مقابله با مصوبه اخیر سنای آمریکا، تصمیماتی اتخاذ کرده است.

سنای آمریکا، پنج‌شنبه‌شب گذشته، در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی ایران،  طرح جامع تحریم‌ها ضد ایران را با نام به اصطلاح «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017»، تصویب کرد؛ این طرح شامل تحریم‌های موشکی، تحریم‌های مرتبط با تروریسم و اجرای تحریم تسلیحاتی است.

«علاءالدین بروجردی» روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما، با بیان اینکه واشنگتن با این اقدام خصمانه، بار دیگر نشان داد، نظام سیاسی غیر قابل اعتمادی در عرصه بین المللی است اظهار کرد: هیئت نظارت بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که ساختاری قانونمند در این زمینه است، جلساتی را برای مقابله با اقدام اخیر سنای آمریکا برگزار و تصمیماتی را اتخاذ کرده است که به زودی اعلام خواهد شد.

بروجردی افزود: مجلس شورای اسلامی ایران هم برای مقابله با این اقدام غیر قانونی سنای آمریکا، به زودی طرحی را  ارائه خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با تاکید بر اینکه هر گونه تخلف از برجام به معنای نقض این سند رسمی است اظهار کرد: اقدامی که سنای آمریکا انجام داد، نقض آشکار برجام است.

آمریکا بر اساس توافق هسته ای متعهد شده است تا از بازگرداندن یا تحمیل مجدد آن دسته از تحریم هایی که بر اساس برجام باید متوقف شود، خودداری کند. اما همواره در این زمینه کارشکنی می کند.

 

کلیدواژه