جوزا 28, 1396 08:16 Asia/Kabul
  • تعامل سازنده ایران و ترکیه برای حل و فصل بحران های منطقه

سفیر ایران در آنکارا گفت : ایران و ترکیه می توانند با مشارکت یکدیگر ، علاوه بر هدایت امدادرسانی و کمک به رفع ظلم و تجاوز به مردم فلسطین ، با تعامل سازنده نسبت به حل و فصل بحران های منطقه از جمله سوریه اقدامات موثری انجام دهند.

«محمدابراهیم طاهریان فرد» سفیر ایران در آنکارا، روز شنبه در مراسم استقبال از روز جهانی قدس در ترکیه، افزود: روز جهانی قدس یکی از یادگارهای ماندگار امام خمینی (ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت و برادری بین مسلمانان است. 

طاهریان فرد تصریح کرد: امروز دشمنان تلاش می کنند از طریق فتنه انگیزی  و تفرقه بین جوامع اسلامی ، آنها را از یکدیگر جدا کرده و در نتیجه امت اسلامی را از اساسی ترین مسائل که یکی از مهمترین آن موضوع اشغال سرزمین های فلسطینی است، دور کنند.

وی گفت: صهیونیست ها در چنین فضایی آسوده خاطر به ادامه جنایت، اشغالگری و سیاست های ضد بشری خود علیه مردم مظلوم فلسطین بدون هیچ مانعی ادامه خواهند داد.

سفیر ایران در ترکیه ، خاطر نشان کرد : در بحران های منطقه ای خاورمیانه ، رژیم اشغالگر در امنیت کامل قرار گرفته است و بیشترین سود را در وضعیت  منطقه و جهان اسلام می برد. 

«محمدابراهیم طاهریان فرد» تاکید کرد: بی شک روز جهانی قدس مناسبتی وحدت بخش در جهت تحقق آرمان مسلمانان و ملت فلسطین، در مسیر رهایی قدس شریف است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) ، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده تا مسلمانان جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

 

کلیدواژه