جوزا 28, 1396 17:22 Asia/Kabul
  • قدردانی نماینده سازمان ملل از خدمات متنوع ایران به پناهندگان

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد (شمال شرق ایران) گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران در بیمه سلامت اتباع خارجی، رعایت حقوق اجتماعی و حق تحصیل پناهندگان در هیچ جای جهان ارائه نمی شود.

به گزارش ایرنا، «مولوگتا زودای مامو» mulugata zewdi mamov رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در مشهد روز یکشنبه در دیدار با «علی اصغر طهماسبی» معین والی گلستان (شمال ایران) افزود: ایران سال ها است که سخاوتمندانه از اتباع و پناهندگان خارجی نگهداری می کند و به آنها خدمات متنوعی ارائه می دهد ، که در جهان بی نظیر است.

«مولوگتا زودای مامو» همچنین گفت: سازمان ملل متحد در پی حمایت و کمک به کشورهایی مانند ایران است که سال ها به اتباع خارجی و پناهندگان خدمات ارائه می دهد.

«علی اصغر طهماسبی» معین والی گلستان هم در این دیدار گفت: ایران بر اساس قانون و آموزه های دین مبین اسلام هیچ تفاوتی در خدمت رسانی بین اتباع بیگانه و هموطنان خود قائل نیست و اتباع خارجی در جمهوری اسلامی ایران از حقوق شهروندی برخوردار هستند.

مقامات سازمان ملل بارها با قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان تاکید کرده‌اند، ایران مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مرزهای خود را به روی پناهندگان باز کرده است؛ به گونه‌ای که این افراد همانند مردم ایران از همه مزایا برخوردار هستند.