جوزا 29, 1396 08:31 Asia/Kabul
  •  جابری انصاری : ایران مذاکره مستقیم با عربستان ندارد

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: هیچ ارتباط و مذاکره مستقیمی بین ایران و عربستان وجود ندارد و در موارد ضروری از طریق دیپلماتیک و غیر مستقیم اقدام می‌شود.

«حسین جابری انصاری» معاون وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین تحولات و تنش میان قطر با کشورهای حوزه خلیج فارس و احتمال رایزنی ایران در این خصوص افزود: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران تماس‌های متعددی را با تعدادی از همتایان خود در سطح منطقه و بین‌الملل انجام داد که هدف‌ از این تماس‌ها دعوت به آرامش و خویشتن‌داری و اداره این شرایط بر اساس تدبیر، منطق و عقلانیت بود.

«حسین جابری انصاری» با بیان اینکه ایران به دنبال فرصت‌ طلبی نیست ، تاکید کرد : نگاه ایران به تحولات در چارچوب منافع کشورهای منطقه است . وی ابراز امیدواری کرد : پیامد تحولات اخیر به ایجاد فضای مثبت‌تری نه فقط برای حل این مشکلات اخیر بلکه حل اختلافات در منطقه منجر شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران، در خصوص سفر هیاتی ازعربستان به ایران برای بازدید از سفارت این کشور و همچنین سفر هیات ایرانی به عربستان گفت: موضوع بازدید از سفارت‌خانه‌های ایران و عربستان در دستور کار دو طرف قرار دارد و این موضوع تاکنون به نتیجه نهایی نرسیده است.

 

کلیدواژه