جوزا 30, 1396 08:12 Asia/Kabul
  •  امیرعبداللهیان: عربستان در حوزه سفارش عملیات تروریستی در ایران متهم اصلی است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل با تاکید بر این که آمریکا و عربستان قادر نخواهند بود اهداف نادرست خود را در حمایت از تروریست‌ها در ایران دنبال کنند تصریح کرد، رژیم سعودی در حوزه سفارش عملیات تروریستی در ایران متهم اصلی است.

به گزارش ایسنا،‌ «حسین امیرعبداللهیان» روز دوشنبه در دیدار «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران همچنین بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران‌های منطقه‌  تاکید کرد و گفت: اوضاع انسانی در یمن فاجعه بار است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل افزود: تداوم حملات نظامی رژیم سعودی به یمن، محاصره انسانی و بحران بیماری «وبا» در این کشور  نیازمند توجه جدی جامعه جهانی است.

سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار با ابراز تاسف از حملات  تروریستی اخیر در تهران گفت: این حملات نشانگر ناتوانی تروریست‌ها و حامیان آنها است.

«لوان جاگاریان» با تاکید بر این که روسیه با جمهوری اسلامی ایران در سنگر واحدی در مبارزه با تروریسم قرار دارد تصریح کرد، مسکو به دقت اوضاع منطقه را زیر نظر دارد و در جهت بازگرداندن امنیت و آرامش در کنار متحدانش تلاش می‌کند.

حملات عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی ایران و حرم مطهر امام خمینی (ره) در تهران، 18 شهید و 52 زخمی بر جا گذاشت.

گروه تروریستی داعش در سال‎های اخیر با حمایت‎های مالی و نظامی آمریکا و متحدان غربی و عربی این کشور از جمله عربستان، جنایات فراوانی را در کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه مرتکب شده است.

 

کلیدواژه