جوزا 30, 1396 08:32 Asia/Kabul
  •  احضار کاردار سوئیس در تهران به وزارت خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: به دنبال اظهارات مداخله جویانه وزیر امور خارجه آمریکا، کاردار سوئیس در تهران توسط مدیر آمریکا وزارت امور خارجه ایران احضار و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی به دولت آمریکا به وی ابلاغ شد.

«رکس تیلرسون» Rex Tillerson وزیر خارجه آمریکا در سخنانی در مجلس نمایندگان آن کشور گفته بود: سیاست آمریکا انتقال مسالمت آمیز قدرت در ایران است و از عناصر داخلی در ایران که بتواند به واشنگتن در انتقال صلح‌آمیز قدرت کمک کند، پشتیبانی خواهد کرد. 

«بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه گفت: افزود: «محمد کشاورزاده» مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران در این دیدار اظهارات نسنجیده «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در مجلس نمایندگان آن کشور را  مداخله آشکار در امور داخلی ایران دانست و آن را محکوم کرد.

«بهرام قاسمی» تصریح کرد: کشاورز زاده همچنین اظهارات وزیر امورخارجه آمریکا را مغایر با حقوق بین الملل و تعهدات بین المللی دولت آمریکا از جمله منشور ملل متحد و  نیز معاهدات دوجانبه این کشور با جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد دولت آمریکا در مقابل این اظهارات دارای مسئولیت است و باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

کاردار سوئیس نیز در این دیدار ضمن تأکید بر انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا اظهار داشت که در اسرع وقت نتیجه را به اطلاع دولت جمهوری اسلامی ایران خواهد رساند.

 

کلیدواژه