جوزا 31, 1396 12:16 Asia/Kabul
  • بیانیه مجلس خبرگان رهبری به مناسبت روز جهانی قدس

مجلس خبرگان رهبری در بیانیه ای، حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس را وظیفه شرعی و دینی دانست.

مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در بیانیه ای، روز قدس را  روز خروش امت اسلامی علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل دانست و تصریح کرد: ملت های مسلمان پس از یکماه روزه داری، عبادت ، بندگی در پاسخ به ندای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به حمایت از قدس شریف؛ نخستین قبله گاه مسلمانان بر می خیزند.

مجلس خبرگان رهبری در این بیانیه افزوده است: شرکت در راهپیمایی روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مستضعفان جهان به ویژه ملت مظلوم و مقاوم یمن را که مورد تهاجم وحشیانه رژیم آل سعود قرار دارد وظیفه شرعی و دینی است؛ چرا که امروز ثمرات شیرین مقاومت اسلامی و کلام امام خمینی (ره) در خصوص «روز قدس، روز اسلام است» محقق  شده است.

در این بیانیه آمده است: مجلس خبرگان رهبری، ملت های مسلمان بویژه ملت مسلمان ایران را به زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین و برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم روز قدس فرا می خواند و پیروزی ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف را از درگاه خداوند خواستار است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز جهانی قدس نام‎گذاری شده است تا مسلمانان سراسر عالم، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

 

کلیدواژه