سازمان ملل: خدمات ایران به پناهجویان فراتر از معاهدات بین المللی است/ جمهوری اسلامی الگویی شایسته است
(last modified 1396-04-01T05:27:24+00:00 )
سرطان 01, 1396 09:57 Asia/Kabul
  •  سازمان ملل: خدمات ایران به پناهجویان فراتر از معاهدات بین المللی است/ جمهوری اسلامی الگویی شایسته است

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران با بیان این که جمهوری اسلامی ایران چهارمین میزبان پناهجویان در جهان است، خاطر نشان کرد؛ ایران با میزبانی سخاوتمندانه خود از پناهجویان، الگویی شایسته برای دیگر کشورها است.

به گزارش پارس تودی به نقل از ایرنا، «سیوانکا داناپالا»، چهارشنبه شب در همایش گرامیداشت 20 ژوئن - روز جهانی پناهنده - در اردوگاه اتباع خارجی مشهد (شمال شرق ایران) تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با روح صلح طلبی و انسان دوستی خود که حاکی از آموزه های دینی است همیشه فراتر از معاهدات بین المللی در خدمت پناهجویان بوده است.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران افزود: گرامیداشت این روز در شهرهای ایران که پناهجویان زیادی را در خود جای داده اند، نشان از توجه ویژه جمهوری اسلامی به امور پناهندگان است.

«سیوانکا داناپالا» تاکید کرد؛ جمهوری اسلامی ایران همواره در حوزه های بهداشت، معیشت و آموزش و پرورش خدمات ارزنده ای به پناهجویان ارائه کرده است.

مقامات سازمان ملل بارها با قدردانی از خدمات جمهوری اسلامی ایران به پناهجویان تاکید کرده‌اند: ایران مدارس، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مرزهای خود را به روی پناهندگان باز کرده است؛ به گونه‌ای که این افراد همانند مردم ایران از همه مزایا برخوردار هستند.

کلیدواژه