خوشرو: حل بحران افغانستان نیاز به اقدامات هماهنگ جهانی دارد
(last modified 1396-04-01T05:29:03+00:00 )
سرطان 01, 1396 09:59 Asia/Kabul
  • خوشرو: حل بحران افغانستان نیاز به اقدامات هماهنگ جهانی دارد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر این که حل بحران افغانستان به اقدامات هماهنگ جامعه جهانی و حمایت از دولت وحدت ملی افغانستان نیازمند است، تصریح کرد؛ افزایش حضور نظامی در این کشور چاره ساز نیست.

«غلامعلی خوشرو» روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که به منظور بررسی وضعیت افغانستان برگزار شد، ابتدا حمله تروریستی اخیر کابل را که بسیاری از اماکن دیپلماتیک از جمله سفارت ایران در آن آسیب دیدند محکوم و با بازماندگان قربانیان این حمله ابراز همدردی کرد.

خوشرو سپس با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره افغانستان که در نشست شورای امنیت قرائت شد، گفت: این گزارش بار دیگر نشان می دهد وضعیت امنیتی در افغانستان روبه وخامت بیشتری گذاشته و به بالاترین حد خود از سال 2001 رسیده است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، روز چهارشنبه در گزارش خود به شورای امنیت  بر افزایش بی ثباتی و ناامنی در افغانستان  تاکید کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: این واقعیت نشان می دهد، افغانستان، منطقه و جهان، پس از گذشت بیش از یک دهه از تهاجم امریکا به افغانستان، امن‌تر نشده است.

خوشرو همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران توافق صلح میان دولت و حزب اسلامی افغانستان را نشانه ای از علاقه دولت افغانستان به صلح می داند و از هر تلاشی برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان حمایت می کند، تصریح کرد؛ در همین چارچوب ایران در هر دو نشست صلح مسکو و کابل مشارکت کرده است.

کلیدواژه