سرطان 01, 1396 10:44 Asia/Kabul
  • حضور دانشگاهیان ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: جهان اسلام امروز شاهد مظلومیت و هجمه وحشیانه جنایتکاران رژیم صهیونیستی ضد ملت بی‌پناه فلسطین است.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای با دعوت از دانشگاهیان و دانشجویان سراسر ایران برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، تصریح کرد: در شرایطی که مدعیان دروغین حقوق بشر و حامیان اصلی رژیم غاصب صهیونیستی در سکوت بسر می‌برند، اما ملت ایران تا بازگرداندن کامل حقوق مردم مظلوم فلسطین و پاک‏‌سازی منطقه از جنایتکاران تروریست، از هیچ تلاش و حمایتی دریغ نخواهد کرد.

در بیانیه وزارت علوم ایران آمده است: دانشگاهیان، استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری ایران، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، همبستگی و حمایت خود را از مقاومت و پایداری مردم مسلمان و مظلوم فلسطین تا آزادسازی سرزمین قدس شریف اعلام می‌کنند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی ایران هم با صدور بیانیه‌ای بر حضور حداکثری مردم و دانشگاهیان ایران در راهپیمایی روز قدس تأکید و اعلام کرد: با حمایت ملت ایران از آرمان آزادی قدس شریف، مسأله فلسطین به دغدغه همه آزادگان و آزادیخواهان جهان تبدیل شده و مشروعیت ظاهری رژیم غاصب صهیونیستی در افکار عمومی جهان سست‌تر شده است.

فردا جمعه 2 سرطان، 3 ژوئن 2017، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است. این روز به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان روز قدس نامگذاری شده است تا مسلمانان سراسر جهان، انزجار خود را از سیاست‎های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی اعلام کنند. 

کلیدواژه