اسد 28, 1395 08:33 Asia/Kabul
  • رییس‌ جمهوری ایران: تهران از ارتقای روابط با اسلو استقبال می ‌کند

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ایران از ارتقای روابط با نروژ استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "حسن روحانی" رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در تهران دردیدار "بورگه برنده " Borge BRENDE وزیر امور خارجه نروژ گفت: هیچ مانعی برای ‌توسعه همکاری‌ها و روابط تهران - اسلو وجود ندارد.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به اینکه مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 نشان داد که مسایل و مشکلات بین‌المللی از طریق گفتگو قابل حل و فصل شدن است، ‌افزود: امروز پس از توافق برجام فرصت بسیار مناسبی برای گسترش مناسبات و همکاری‌های ایران با کشورهای دوست از جمله نروژ فراهم شده که باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

روحانی گفت: برجام به نفع همه و توافقی برد - برد است و طرفین بایدتعهدات خود را به موقع و کامل اجرا کنند.

رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، همچنین در این دیدار توسعه همکاری‌های بانکی را زمینه‌ساز گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری اروپا با ایران دانست.

به گفته دکترحسن روحانی ادامه رایزنی‌ها و رفت و آمد وزرای خارجه و دیگر مسئولان ایران و نروژ در توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه تأثیرگذار خواهد بود.

رییس جمهوری اسلامی ایران، درادامه سخنان خودیادآورشد؛ افراط گرایی و تروریسم معضلات و مشکلات فراوانی را در منطقه بوجود آورده است و در این شرایط باید با همکاری و مشارکت همه کشورهای منطقه ودیگرکشورها، بتوانیم بر این مشکلات فائق آییم.

وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار، برضرورت استفاده هر چه بیشتر از فضای پسابرجام در راستای توسعه همکاری‌ها و روابط میان ایران و کشورهای اروپایی تأکید کرد.

کلیدواژه