سرطان 06, 1396 14:35 Asia/Kabul
  •  ظریف : ایران شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک با آلمان

وزیر خارجه ایران با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی تهران – برلین گفت: ایران می تواند شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک کالا با آلمان و صادرات آن به کشورهای منطقه به ویژه آسیای مرکزی باشد.

وزیر خارجه ایران روز دوشنبه برای دیداری دو جانبه و شرکت در نشست شورای اروپایی روابط خارجی وارد برلین پایتخت آلمان شد.

به گزارش اداره کل دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران روزسه شنبه در دیدار «بریگیت زیپرایس» وزیر اقتصاد آلمان ، با اشاره به روابط دیرینه خوب و تاریخی دو کشور اظهار کرد: میان تجار ایرانی و جامعه بازرگانی آلمان اعتماد متقابل وجود دارد.

ظریف همچنین با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان در ایران افزود: همکاری های بانکی یکی از راه ها و زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان ایران و آلمان است.

وزیر اقتصاد آلمان نیز در این دیدار درباره حجم روابط سه میلیارد دلاری بین ایران و آلمان گفت: روابط دو کشور در سطح کاملا خوبی قرار دارد و آلمانی های زیادی سالانه از ایران بازدید می کنند و هنگامی که تبادلات مردمی زیاد و روابط ملت ها به خوبی برقرار باشد، به طور طبیعی روابط اقتصادی هم بهتر خواهد بود.

زیپرایس همچنین توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی بین ایران و آلمان را خواستار شد و افزود: بیمه صادرات آلمان موسوم به «هرمس» Hermes علاقمند به تضمین پروژه های سرمایه گذاری در ایران و به ویژه در بخش هایی همچون انرژی و برق است.

وزیر اقتصاد آلمان با بیان اینکه برلین در صدد تقویت روابط بانکی با تهران است تاکید کرد: آلمان علاقمند به افزایش روابط خود با ایران در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی است.

کلیدواژه